skip to Main Content

آپدیت بزرگ هسته گوگل در دسامبر ۲۰۲۰

مطمئنا در این چند روزه متوجه تغییر نسبتا شدید رتبه در کلمات وب سایت خود شده اید.

از سال ۲۰۰۰ گوگل تغییرات زیادی در الگوریتم خود داده و این روند همچنان ادامه دارد . همه این تغییرات گوگل  هم برای ارائه بهترین و مفید ترین نتیجه به کاربرانش است .

این بهبود و ارائه بهترین نتیجه برای کاربران بزرگترین علت محبوبیت این موتور جستجوی قدرتمند است .

ما هم از ابتدای فعالیت  مجموعه رایان دیزاین همواره تلاش کرده ایم که با روش های ارگانیک گوگل و بدور از سئو کلاه سیاه سایت های مشتریانمان را ارتقا دهیم .

اگر شما در مدت فعالیت سایتتان از روش های صحیح و طبیعی برای ارتقا رتبه سایتتان تلاش کردید از این آپدیت ها نباید نگرانی داشته باشید.

در صورتی که در این آپدیت ها موارد فنی برای اصلاح توسط گوگل پیشنهاد شود می توانید این اصلاحات را از طریق تیم پشتیبانی سئو سایتتان انجام دهیذ

بیشتر بخوانید: سئوکار واقعی را با این ۱۰ نکته بشناسیم

تغییران الگوریتم گوگل در ۳ دسامبر ۲۰۲۰

این تغییرات به دلیل جدید ترین آپدیت الگوریتم گوگل ۲۰۲۰ Core update است که گوگل در تاریخ ۳ دسامبر اجرای آن را شروع نموده است البته بیشتر تاثیرات در تاریخ ۴ دسامبر دیده شد.

اگر سایت شما هم نوسانات زیادی در رتبه داشته و از سئو کلاه سیاه استفاده نکرده اید نگران نباشید و به روند قبلی خود برای ارتقا کیفیت محتوای سایت و تولید محتوای جدید ادامه دهید.

گستردگی تغییرات هسته گوگل

بر اساس مشاهدات و داده های به دست آمده می توان نتیجه گرفت که این به روز رسانی بسیار بزرگ بوده حتی بزرگتر از بروزرسانی که ۷ ماه پیش یعنی در ماه می ۲۰۲۰ انجام شد.

به طور دقیق سوم دسامبر ساعت ۱ بعد از ظهر درست مانند تمامی به روز رسانی ها روند اجرا شدن این به روزرسانی آغاز شد و مختص به یک منطقه و یا زبان و یا دسته بندی خاصی از وب سایت ها نبود و همه وب سایت ها را به نحوی تحت تاثیر خود قرار داد.

اثرات آپدیت جدید گوگل در ۳ دسامبر

داده های بدست آمده از RankRanger نشان داده که تغییرات ناشی از این آپدیت در سه لینک اول بسیار مشهود بوده و وب سایت هایی که در این ناحیه قرار داشته اند بسیار بیشتر تغییر رتبه داشته اند. تصویر زیر مقایسه خوبی بین دو آپدیت اخیر گوگل از نظر تاثیر بر رتبه را نشان می دهد.

آپدیت 3 دسامبر گوگل

۲۰ نتیجه اول ( صفحه اول و دوم ) در نتایج گوگل بیشترین نوسانات را در بررسی های RankRanger نشان داده اند.

بهبود رتبه ها پس از آپدیت الگوریتم گوگل ۲۰۲۰
گوگل لیستی از توصیه ها را ارائه کرده است که در واقع  در رابطه با محتوا و خود وب سایت است و برآورده کردن آن ها نیاز به ارتقا دادن بخش های مشخص از وب سایت را مشخص می کند.

طبق گفته گوگل :

عموما وب سایت هایی که پس از آپدیت های اصلی رتبه خود را از دست می دهند مشکلی ندارند و نیازی به بهبود در آن وجود ندارد این را از این خاطر می گوییم که می دانیم پس از هر افت رتبه ای متخصصان سعی می کنند سایت را بهبود بخشند و می خواهیم از اینکه آن ها بخش هایی که نیازی به بهبود ندارند را بدون تغییر باقی بگذارند.

تنها چیزی که مانند همیشه مشخص است اهمیت کیفیت محتوا و UX وب سایت شماست. چرا که گوگل همواره بر ارزش گذاری به کاربر به روش های مختلف تاکید داشته و شما باید با انتشار محتوای با کیفیت در صدد رتبه گیری بر آیید.

مثل همیشه وقتی اسم بروز رسانی هسته ای به میان می آید متخصصین سئو دچار اضطراب و ترس میشوند.

به طور کلی سئوکاران و مدیران وبسایت ها وقتی صحبت از بروزرسانی الگوریتم هسته وسط میاد بدترین سناریو را تصور میکنند در صورتی که این بروز رسانی ها میتواند برای بهینه سازی هایی که شما در چند ماه گذشته انجام داده اید یک جایزه باشد.

هفته های آینده زمان مشاهده دقیق تر موقعیت های وب سایت مشتریانتان است تا بتوانید تغییرات حاصل از این بروز رسانی را به موقع بررسی کنید.

منبع : https://www.rankranger.com/blog/december-2020-core-update-themes

https://moz.com/blog/googles-december-2020-core-update

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top