skip to Main Content

سئوکار واقعی را با این ۱۰ نکته بشناسیم

سئوکار واقعی اصطلاحی که  این روزها بسیاری از صاحبان سایت ها به دنبال آن هستند . شاید سایت حدود ۱۵ سال پیش که ما کار خود را شروع کردیم صحبت چندانی از سئو نبود . با توجه به رقابت کم سایت های فارسی خیلی صاحبان سایت ها به دنبال رتبه سایت نبودند . در این میان وبلاگ نویسان توانسته بودند بخش عمده ای از محتوای وب فارسی را ارائه دهند . بیشتر با روش ارائه محتوای مناسب جلب مخاطب نمایند.

به هر حال آن زمان تعداد محدود سایت هم با استفاده از روش هایی که خود گوگل اعلام می کرد و روشهای دیگر از جلمه استفاده از بک لینک توانسته بودند رتبه مناسبی دریافت کنند. با ارائه الگوریتمهای پی در پی گوگل که مهمترین آنها الگورتیم پنگوئن و الگوریتم پاندا بود به مرور تعدادی از سایتهایی که رتبه خویی داشتند رتبه خود را از دست دادند .

در چند سال اخیر با توجه به اینکه سئو به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد شناخته شد افراد زیادی سعی کردند به هر عنوان وارد این رشته شوند. اما از آنجا که زمان و هزینه برای مشتری های در اولویت بود بسیاری از این به اصطلاح سئوکاران تازه نفس صرفا هزینه و زمان مشتری را هدر دادند . در بعضی موارد هم با پنالتی شدن سایت مشتری مجبور بود تا برای اطمینان بیشتر آدرس سایت قبلی خود را رها کند و به دنبال آدرس جدید برای سایت خود باشد.

سایت های تازه نفس که از تکنیک های پیشنهادی گوگل و سایتهای مرجع سئو استفاده می کردند جای این سایت ها را گرفتند.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: آیا واقعا میشود خدمات سئو را تضمین کرد؟

بنا به تجربه‌های شخصی، این ده نکته را در زیر آورده‌ام که می‌توانید در شناسایی آماتورهای کم‌سوادی که این روزها نت فارسی را قرق کرده‌اند استفاده کنید و تفاوت متخصص سئو با نوجوان‌های پر ادعا را بشناسید.

 

سئوکار واقعی باید بنویسد

سئوکاری که بدون محتوا نویسی قصد جلو بردن کار را دارد مطمئنا سعی دارد از سئو کلاه سیاه و روشهایی که بعدا ممکنه است منجر به پنالتی شدن سایت شود استفاده کند . این باصطلاح سئو کار ممکن است مدتی بعد به شما نتیجه مثبت و رتبه قابل قبول ارائه دهد اما نتیجه کارش مانا نخواهد بود .

۱۰ نکته برای تشخیص سئوکار واقعی

نمونه کار قابل اثبات و تجارب موفق

اگر به وب‌سایت خود اهمیت می‌دهید یا قستمی از عمر و سرمایه‌ی خود را پای آن ریخته‌اید، حتما وحشت می‌کنید اگر بفهمید فردی که می‌خواهد برای شما خدمات سئو ارائه کند، خودش با آزمون و خطا و تقلب از روی دست این و آن کارهایش را پیش می‌برد.

به یاد داشته باشید که شما و سرمایه‌ی مالی و زمانی شما موش آزمایشگاهی دیگران نیستید که هر کسی از راه برسد و یک استراتژی من‌درآوردی روی آن امتحان کند. این‌طور افراد به راحتی می‌توانند شما را به روز سیاه بنشانند.

دنیای سئو، دنیای احتمالات پیچیده است و هر عملی می‌تواند به سلسله اتفاقات ناگواری بینجامد که فکرش را هم نمی‌کنید. پس به هر کسی که توی این فروم و آن وب‌سایت ادعای تخصص در سئو می‌کند اعتماد نکنید. از او نمونه کار قابل اثبات بخواهید و حتما آن‌ها را بررسی کنید. از وی بخواهید کاتالوگی از نمونه‌کارها و تجارب خود دارد برای شما ارائه کند و موارد ادعا شده در رزومه یا کاتالوگ دریافتی را به دقت بررسی کنید. اگر دروغی در آن مشاهده کردید، بدانید یک جای کار می‌لنگد و سئوکار شما آن‌طورها هم سئوکار نیست.

سطح درک از دنیای سئو واقعی

شاید بپرسید چطور سطح سواد افراد را از پشت مونیتور بفهمیم. من به شما می‌گویم که چطور، اما حق با شماست.

این موضوع یک مقدار مبهم است. علاوه بر آن، شما باید در نظر داشته باشید که ممکن است بسته به سطح اطلاعاتی که شما از دنیای سئو دارید، حرف‌های یک فردی به نظر شما خیلی منطقی و موثق بیاید، اما اگر یک متخصص سئو صحبت‌های همان شخص را بشنود، می‌تواند ایرادات منطقی بسیاری از آن بیرون بکشد. پس هر کسی دو کلمه حرف قلمبه سلمبه زد، فکر نکنید خبری شده و کسی و سئوکار واقعی است.

seo services سئوکار واقعی را با این ۱۰ نکته بشناسیم

سئوکار واقعی به دنبال استفاده از بک لینک نیست

کوتاه عرض کنم. هر کس دیدید در وب‌سایتش بخشی برای خرید بک‌لینک دارد و یا کلا اسمی از خرید بک لینک می‌آورد و یا توی ذهنش و لابه‌لای حرف‌هایش دریافتید که بخشی از کارش خرید بک لینک است را از کانتکت‌های خودتان حذف کنید .
هر سئوکاری که ذره‌ای درک از شرایط مناسبات و معادلات دنیای بهینه‌سازی داشته باشد، می‌داند که خرید بک‌لینک مدت‌ها پیش مرده و به خوبی می‌داند که ریسک خرید بک‌لینک پتانسیل چه اتفاقات ناگواری را در خود دارد.

 

سئوکار واقعی حرفی از سئو تضمینی نمیزند

از فرد بپرسید که می‌تواند رتبه‌ی شما را بعد از پروسه‌ی سئو تضمین کند یا نه؟ اگر پاسخ داد بله، سرتان را برگردانید و تا جایی که می‌توانید از دستش فرار کنید!
سئو یعنی دنیای احتمالات و متغیرها. پس عبارت سئو تضمینی به خودی خود یک عبارت پارادوکسیکال و متضاد است. چنین چیزی نه وجود خارجی است و نه دست‌یافتنی.

علاوه بر این‌که نتیجه‌ی کارهای سئوکار برای یک وب‌سایت ممکن است با آن‌چه در سر داشته بسیار متفاوت باشد، سایر وب‌سایت‌ها هم هستند که شما هیچ‌گونه نفوذی بر عملکرد آن‌ها ندارید. منظور این‌که نه تنها نتایج کارهای خود سئوکار به طور دقیق معلوم نیست، بلکه دنیای بیرون هم به طور مطلق غیرقابل پیش‌بینی است.

با کمی فکر، می‌توانید از این استدلال ساده و همه‌فهم، به خوبی وسعت پیچیدگی‌های دنیای سئو را دریابید و به درستی درک کنید که واژه سئو تضمینی تا چه حد از پایه غیرمنطقی و کاسب‌کارانه است. اغلب افرادی که از این عبارت در صحبت‌ها، تبلیغات یا قراردادهای خود استفاده می‌کند از روی نفع شخصی و بنا به طمع مالی چنین می‌گویند و اگر از این گروه نباشند، باز مشخص است که درک صحیحی از سئو ندارند. در هر صورت افراد مناسبی برای استخدام نیستند.

۱۰ نکته برای تشخیص سئوکار واقعی

قیمت؛ کم‌ترین یا بیش‌ترین، ملاک نیست

با توجه به اینکه سئوکار می بیاید مدت  زمان چند ماهه را روی سایت شما تمرکز داشته باشد تا به نتیجه برسید می بایست هزینه ای معقول به شما اعلام کند . اگر با قیمت زیر یک میلیون تومان مواجه شدید بدانید که هدف اول صرفا استفاده از روشهای ایذایی که در نهایت ممکن است منجر به پنالتی شدن سایت شما توسط گوگل شود را سر لوحه کارش قرار دهد . همینطور نمی شود گفت قیمت های چند ده میلیونی هم ملاک انتخاب به عنوان یک سئوکار حرفه ای ست .

سطح رضایت مشتری سئوکار

وب سایت هایی که قبل از این سئو کار انجام داده است ملاک انتخاب می تواند باشد اما آیا توانسته در حین اجرای پروژه و اتمام کار رضایت مشتری را جلب کند . این نکته مهمی است که می تواند در انتخاب راه شما را هموار کند. ​

 

ابزارهای مورد استفاده سئوکار

ابزارهای بسیاری وجود دارند که سئوکار می بایست مسیر راه خود را در اجرای پروژه روشن کند در سر لوحه این ابزار ها گوگل وبمستر و گوگل آنالیتیکس است . همچنین با توجه به تغییرات مکرر الگوریتم گوگل یک سئو کار حرفه ای مرتب در حال بروزرسانی اطلاعات خود از طریق سایت های مرجعی است که دیگر سئوکاران تجریبیات خود را در آن به اشتراک می گذارند .

۱۰ نکته برای تشخیص سئوکار واقعی

 

سطح ارتباط با مشتری سئوکار حرفه ای

سئو یک پروسه چند ماهه است که سئوکار و مشتری باید مرتب در طول این پروسه با هم در ارتباط باشند و در جریان امور قرار گیرند . ضمن این که در بیشتر سایت ها سئوکار ملزم به استفاده از دانش فنی مشتری در آن کار هست . در پروژه های رایان دیزاین مطالب و موارد فنی توسط مشتری با در نظر گرفتن نکاتی که آموزش داده می شود ارائه می شود و ما موظف به نظارت بر چیدمان و موارد فنی سئو مطلب ارائه شده هستیم .
سئوکار واقعی  بدون این‌که شما اسمی ببرید یا اصرار کنید، ارسال هفتگی یا معمولا ماهانه‌ی گزارش تغییرات و پروسه‌ی پیشرفت سئوی وب‌سایت مشتری‌اش را -مثلا در قالب یک فایل پی‌دی‌اف- جزء وظایفش می‌داند.

ما معمولا در یکی از پیامرسان ها مثل تلگرام یا واتساپ گروهی با حضور مشتری و پرسنل مشتری که مرتبط با پروژه هستند می سازیم تا به این ترتیب ارتباط روزانه سریعتر برقرار باشد و مشتری در جهت روند مطلع شود .
هر چه دیدید فرد مقابلتان پلن کاری‌اش دقیق‌تر و منظم‌تر و مشخص‌تر است، بدانید که تجربه‌ی بیش‌تری دارد و کارش را بهتر و دقیق‌تر می‌شناسد.

نقشه راه معین و منظم

در انتها خوب است به این نکته‌ی مهم اشاره کنم که هر سئوکاری برای هر منظوری که استخدام می‌شود باید یک نقشه راه و یک استراتژی معین با تکنیک‌های مشخص در چنته داشته باشد. از سئوکار مورد نظرتان بخواهید که نقشه راه ارائه دهد. بخواهید که دقیقا برنامه‌اش را مکتوب کند.
نقشه راه خوب باید شامل یک‌به‌یک اعمال و تغییرات پروسه‌ی سئو باشد که با زمان‌بندی دقیق در نقشه راه چیده شده‌اند و نتایج مورد انتظار پس از هر مرحله نیز به دقت تعریف شده باشند.
۱۰ نکته برای تشخیص سئوکار واقعی

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top