skip to Main Content

آیا واقعا می شود خدمات سئو را تضمین کرد؟ سئو ۱۰۰% تضمینی!

سئو ۱۰۰% تضمینی: آیا واقعا می شود خدمات سئو را تضمین کرد؟

حتما در تبلیغات شرکت هایی که خدمات سئو را ارائه می کنند دیده اید که خیلی از آنها از جملات تبلیغاتی مانند سئو سایت تضمینی و یا در کمتر از یک ماه رتبه یک گوگل را تجربه کنید، استفاده می کنند. اما آیا واقعا این جملات به واقعیت نیز مبدل می شود یا صرفا شعار های تبلیغاتی جذاب و هیجان آوری بیش نیست؟ در این مقاله می خواهیم در رابطه با چالش های تضمین سئو سایت صحبت کنیم و ببینیم آیا واقعا می شود سئو را تضمین کرد؟

بهینه سازی سایت

مراحل اجرای پروژه سئو اصولی

اگر یک پروژه سئو سایت طبق مراحلی که در ادامه مقاله به آنها اشاره می کنیم پیش برود می توان برچسب سئو اصولی را به آن زد و در نهایت تا حدی آن را تضمین کرد.

مرحله ۱: سئو تکنیکال
سئو تکنیکال اصلی ترین و پایه ای ترین بخش از پروژه سئو می باشد. سئو تکنیکال شامل اصلاحات فنی و بر طرف کردن خطاهای برنامه نویسی و اساسی سایت شامل میشود. پس اگر بدون پیاده سازی اصول سئو تکنیکال به سمت پیاده سازی سایر مراحل سئو سایت بروید می توان به جرات گفت که سایت شما به صورت غیر اصولی سئو شده و به هیچ وجه نیز نمی شود آن را تضمین کرد.

یادآوری:

سئو تکنیکال (Technical SEO) به مراحل بهینه سازی سایت برای ایندکس و خزش راحت‌تر موتورهای جستجو گفته می‌شود. مثل بهینه‌سازی کدها، بهینه سازی ساختار سایت، بهینه سازی فایل robots.txt ساخت نقشه‌ی سایت و …

نکته جالب توجه این است که سئو تکنیکال به محتوا ارتباطی ندارد و به زیر ساخت وب‌ سایت اهمیت می‌دهد. به همین دلیل است که نام تکنیکال یا فنی را برای آن انتخاب کرده‌اند.

مرحله ۲: سئو داخلی

یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحلی که باید با نهایت دقت و کیفیت در پروژه سئو سایت انجام گیرد سئو داخلی است که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود. اگر بخواهیم به صورت تخصصی به تعریف سئو داخلی بپردازیم میتوانیم بگوییم به مجموعه اقداماتی که با استفاده از بهینه سازی عناصر داخلی سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت و در نهایت ارتقا رتبه سایت در صفحه نتایج گوگل می شود، سئو داخلی می گویند. منظور از سئو داخلی، هم بهینه سازی محتوا و هم کدهای HTML و تگ های h1 تا h6، بهینه سازی تگ عنوان (Title Tags)، بهینه سازی تگ توضیحات متا (Meta Description)، تگ Alt تصاویر وب سایت است.

بهینه سازی سایت

مرحله ۳: سئو خارجی

نقطه مقابل سئو داخلی، سئو خارجی یا Off-Site SEO است که شامل بهینه سازی لینک های خارج از سایت شما و همینطور دیگر سیگنال هاییست که از محیط اینترنت به سمت سایت شما ارجاع داده می گردد. فاکتورهای کلی و موثر سئو خارج از سایت، شامل افزایش محبوبیت، ارتباط، اعتماد و قدرت وب سایت است. این کار با معرفی سایت شما توسط دیگر فضای های معتبر در اینترنت شامل وب سایت ها، فروم ها، شبکه های اجتماعی و غیره انجام می شود. معرفی لینک سایت شما یا تبلیغات سایت و به نوعی سایت هایی کیفیت محتوای سایت شما را تایید می کنند را شامل می شود. به زبان ساده سئو خارجی، عمده اقدامات پیرامون لینک سازی (Link Building) برای وب سایت شما است.

آیا با رعایت اصولی این ۳ مرحله می توان گفت اجرای تکنیک های سئو نتیجه ۱۰۰ درصد تضمینی به همراه دارد؟
قطعا پاسخ منفی است. با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل لحظه به لحظه در حال به روز رسانی هستند انجام یک سورس تکنیک ها به صورت روتین روی یک سایت نمی تواند به تنهایی باعث ثابت ماندن رتبه وب سایت شما در یک جایگاه خاص باشد.

با هر بار به روز رسانی الگوریتم های گوگل احتمال این وجود دارد که رتبه های کلیه سایت ها دجار تغییراتی جزئی یا کلی شوند. اما جای نگرانی نیست.

اگر وب سایتی به صورت اصولی و با روش های کلاه سفید سئو شده باشد با تغییر در الگوریتم های گوگل دچار افت و خیز های وحشتناک نمیشود، ضمن اینکه با آگاهی از جزئیات الگوریتم آپدیت شده و اعمال اهداف آن بر وب سایت می توان مجددا جایگاه مد نظر را تصاحب کرد.

نکته دیگر این که زمانی می توان گفت که سئو سایت شما تضمینی است که پس از پایان پروژه سئو مدیر یا پشتیبان سایت، با بهره گیری از مشاوره ها و توصیه های کارشناس سئو با همان رول اصولی به تولید محتوا و آپدیت سایت ادامه دهد.

در صورتی که پس از اتمام کار توسط کارشناس سئو و تحویل پروژه به صاحب سایت، تکنیک های سئو رعایت نشود قطعا نمی توان جایگاه سایت را در آینده تضمین کرد.

سخن آخر

سئو سایت می تواند تضمینی باشد اگر:

سئو تکنیکال به صورت اصولی روی سایت انجام شده باشد.
سئو داخلی و خارجی به صورت اصولی و با روش های کلاه سفید روی سایت انجام شده باشد.
تولید محتوا و آپدیت محصولات پس از پایان پروژه سئو به صورت اصولی به پشتیان یا مدیر سایت آموزش داده شده و ادامه پیدا کند.
با اشراف کامل به الگوریتم های گوگل و به روز رسانی آنها متناسب با اهداف هر الگوریتم سایت به روز رسانی شود.
در چنین شرایطی می توان رتبه سایت را در جایگاه دلخواه تضمین کرد.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top